Wednesday, June 18, 2008

A Stranger on My Piano

“Yang tu, letak hujung sana eh?”
“Piano ni, cik?”
“Em, letak dekat ruang tamu.”
“Zoey!! Akhirnya!!”
“Yeah, akhirnya.”
“Mama will totally freak out kalau dia tau rumah kau sebesar ni!”
“Well, what she doesn’t know, won’t hurt her.”
“Yeah right. Dah besar rupanya adik aku ni.”
“Aku memang selalu membesar. Kau tu je yang tak besar-besar.”
“Come on, first day in your new home, takkan nak gaduh dengan aku pulak?”
“Jomlah pergi celebrate kat club ke?”


“Will you check out that guy!”
“Mary, stop it. kau dah sampai limit dah ni.”
“Hey, Zoey. Aku ingat kau dah besar. Rupanya masih budak lagi? Come on, drink with me. I insist. Ala-ala George Clooney punya dialog..”
“Mary, remember you have to drive.”
“Plssrrtt! Takkan kau nak biar aku drive malam-malam buta macam ni. Aku sleep over la. Boleh temankan kau sekali.”
“Really Mary. You have to stop.”
“Honestly, aku rasa that guy is HOT!”
“Nope. Smoker and tattoed guy is definite-fucking-ly not my taste.”
“Sombong. Dapat satu macam tu baru tau.”
“Oh please. Let’s go home.”

“What happened last night, Zoey? House warming ke?”
“House warming my foot. Kau minum sampai mabuk tak ingat dunia.”
“Well, don’t blame me. Aku nak cheer up sikit.”
“Nah, coffee.”
“Thanks.”
“So, bila house warming nya?”
“Next week. Tapi aku kena repair piano tu dulu. Mama mesti freak out gila kalau aku tak main piano masa house warming tu nanti.”
“Piano tu rosak ke?”
“Lari tune sikit. Aku tak reti betulkan.”
“Siapalah yang nak datang house warming tu nanti..”
“Kawan-kawan aku..mama, papa.”
“Oh, right..kau ramai kawan kat sini.”
“Sarcasm is best at night time. Not in the morning.”
“Yelah. Eh, aku dah lambat. Chow dulu, girl.”

“Hello, Piato String Repairs?”
“Yes, how we may help you?”
“Em, boleh send someone over to my house untuk repair piano? Tune macam dah lari sikit.”
“Boleh. Alamatnya?”
“405 Sunset Boulevard.”
“Boleh saya tau apa jenis pianonya?”
“Steinway, acoustic grand.”
“Baik, repairman kami akan sampai dalam pukul 3 ya?”
“That’s perfect. Okay.”

“Yes?”
“What a gorgeous eyes..”
“You need me?”
“Need you? In bed perhaps..”
“Em, I don’t think so. You’ve got the wrong house.”
“Sex worker. Hate them.”
“Oh, no. I mean, you need some repairing to do?”
“Oh thank God. And stop banging on my chest, you stupid heart!”
“Miss?”
“Oh ya. Masuklah.”
“Piano di ruang tamu ya.”
“You don’t mind if I smoke around here, do ya?”
“Accent. Nice. Smoker, not nice!”
“Nope.”
“Padahal aku asthma!”
“Manisnya senyuman dia. Eh, hello! I need to do something earlier..!”
“Nak minum apa-apa tak, encik...”
“Call me Will.”
“Gorgeous name. Macam mukanya jugak.”
“Will, nak minum apa-apa?”
“Plain water.”
“Okay.”

“Oh my God! Dia bukak kemeja dia..and leave nothing but a white singlet..on top of course. Dia ada tatu but God..he’s Your sexiest creation ever.”
“Ni..airnya..Will..”
“Why do I have to stutter right now..?”
“Thanks, miss...?”
“Zoey.”
“Miss Zoey.”
“No, just Zoey.”
“Zoey.”
“Mak aihh...gugur jantung aku bila dia sebut nama aku macam tu.”
“Piano ni kena ganti string la. Something wrong dekat C minor.”
“Awak ni musician jugak ke?”
“Dia ketawa! Lebih seksi dari senyumnya...”
“Zoey..Zoey..berapa umur awak?”
“Twenty...three.”
“Actually 21.”
“Twenty three?? Awak terlalu muda untuk panggil seorang repairman sebagai musician. I’m just a repairman.”
“Well, how old are you then?”
“You don’t wanna know. Trust me.”
“You don’t seem old to me, Will..”
“No, I do. Berapa umur awak, Will?
“Forty.”
..................................................
“No, really?”
“Yep. Anyway, esok saya datang lagi sebab saya tak bawak string untuk C minor tu ke sini. Around..5 o’clock?”
“Em..why don’t awak datang malam. Boleh saya cook dinner sekali.”
“Alamak..suka hati mulut gatal aku ni je..Entah-entah dia dah ada bini ke..”
“Eh, dia tenung aku. Merah pulak pipi ni...my heart can’t seem to stop banging pulak tu!”
“Ok, deal.”
“Eh?? Dia terima pelawaan aku?”
“I assumed you’re not married?”
“Dia senyum lagi!! Aku jadi addicted pada senyuman dia!”

“Bila dia nak datang ni..dah nak dekat pukul 8 dah ni..”
“Ah, loceng! Datang pun dia.”
“Yes?”
“Hi.”
“Hi...Will..”
“Aku tak suka lelaki bertatu dan perokok tapi dia ni lainlah!”
“Masuklah.”
“Nah,”
“Flowers? For me?”
“Nope, untuk jiran awak. Yelah untuk awak!”
“Bahagianya hidup!”
“But why?”
“House warming. Saya tengok rumah awak ni tak banyak perabot and banyak kotak belum unpack. So saya agak awak ni mesti baru pindah.”
“True.”
“So, what’s for dinner?”
“Pasta.”
“Nice...”
“Thanks. Tapi awak belum rasa lagi..so terlalu awal untuk puji.”
“But belum terlambat untuk puji rupa awak malam ni kan?”
“Ala, dress hitam lama..selalu pakai pegi funeral.”
“You look really nice, Zoey.”
“Thanks..”

“Play something for me Will..”
“I think you’re too drunk, Zoey..”
“I don’t fucking care..please..?”
“Okay, I’m not that good. But since you don’t care, here goes.”
“Stop banging, heart. The smoke from his nose..his tattoed arm, ciri-ciri yang selama ni aku tak pernah fikir sebagai seksi pun. Tapi dia lain. Dia tak bergerak pun aku rasa macam sedang digoda.”

“Erm..Zo..ey?”
“Eh, macam mana aku boleh terkiss dia pulak ni?”
“Eh, er..er..erm..”
“Are sure you’re okay?”
“Kissing you is not okay?”
“I think I..love you Will.”
“Eh, gelapnya!”

“Zoey?”
“Ugh..my head..”
“Zoey, are you awake?”
“Will! Apa awak buat dalam bilik...saya?”
“Eh, senyum-senyum pulak dia. Buat jantung aku kacau je.”
“Awak tak ingat ke malam tadi?”
“Uh-oh. Apa yang berlaku malam tadi..?”
“Awak betul-betul tak ingat?”
“Erm, kita tengah makan pasta..and maybe some red wine. Oh my God - ”
“ – I was drunk last night??”
“Very. Dua botol wain awak habiskan.”
“Biar betul.”
“Then..apa lagi yang berlaku??”
“Well, you kind of...kissed me.”
“What the fuck?!”
“But saya faham awak mabuk time tu. Tak boleh nak salahkan awak 100%.”
“But Will! I wish I was sober!”
“Nah, kopi. Saya nak balik sekarang. Nanti risau pulak orang rumah saya.”
“Huh??”
“Wait, Will. Awak dah kahwin?”
“Please say no. Please.”
“Yes.”
“Oh God, why! Why!”
“Zoey, awak tak cintakan saya. Awak tertarik atas dasar sexual attraction saja. Awak tak kenal saya, Zoey. Jangan simpan perasaan pada saya lagi, okay?”
“But..but..”
“Semalam bila awak cakap yang awak cintakan saya, buat saya berfikir sepanjang malam. Kenapa awak boleh jatuh cinta padahal kita baru berjumpa dua hari.”
“Aku pernah cakap aku cintakan dia..?”
“Awak masih muda, Zoey. Ramai lagi lelaki lain kat luar sana tu. Bukan saya seorang aje.”
“Tapi diorang tak hot macam awak!!”
“Well, goodbye, Zoey. Saya harap awak jumpa lelaki yang lebih baik dari saya.”

“Come on, pick up! Pick up!”
“Hello, Piato String Repairs, can i help you?”
“Hello! Erm, piano saya rosak. Boleh tak send someone over to my house untuk baiki?”
“Boleh, alamatnya?”
“405 Sunset Boulevard.”
“Oh, cik Zoey Austin ya? Bil bulan lepas kami dah hantarkan melalui pos ya.”
“Ya, ya. Boleh tak send someone over hari ni?”
“Okay, repairman kami akan sampai pada pukul 3 petang ya?”
“Okay!”

“Cepatlah pukul 3, cepatlah pukul 3. Aku nak jumpa dia lagi. Nak bercakap dengan dia lagi. Nak terangkan perasaan sebenar aku kat dia.”
“Ah, loceng!”
“Will?”
“Hai, saya Rachel. Repairman piano cik Zoey Austin. Dia ada?”
“Mana Will?!”
“Er, Will tak datang?”
“Oh, Will dah berhenti kerja. Dah sebulan lebih dah.”
“Kerana aku ke? Will betul-betul nak aku lupakan dia ni.”
“Tak apalah, piano saya dah ok. Awak boleh balik.”

“Will, bila aku boleh lupakan kau ni?”

No comments: